Armao Fabio

Armao.jpg

Fabio Armao is Full Professor of International Relations in the Faculty of Political Science, University of Turin. He has been Visiting Professor at Cornell University. Founding member of T.wai, Torino World Affair Institute and member of the Editorial Board of ‘Global Crime’.

He is Co-convenor of the Standing Group on Organized Crime, European Consortium for Political Research. His research interests and publications focus on international wars and geopolitics, on non-state armed actors and transnational organized crime.

Recent Publications

- The Market of Violence: From Monopoly to Free Competition, in G. Giacomello e R. Craig Nation (eds.), Security in the West. Evolution of a Concept, Vita e Pensiero, Milano 2009, pp. 101-133.

- Geografie politiche di inizio millennio: il «modello fondamentale» di Stein Rokkan rivisitato, «Teoria politica», XXV, n. 2, 2009, pp. 27-42.

- Chi governa? Come la globalizzazione ridisegna i confini della politica, in F. Armao, G. Andornino, A. Caffarena, V. Coralluzzo, G. Gabusi, S. Giusti, S. Ruzza, F. Tuccari, L'orizzonte del mondo. Politica internazionale, sfide globali e nuove geografie del potere, Guerini e Associati, Milano 2010, pp. 13-30.

- Da Palermo a Ciudad Juarez: il crimine organizzato in Italia e in Messico, in T. Bertaccini (a cura di), Il tramonto del regime rivoluzionario. Messico 1970-2010, Otto, Torino 2012, pp. 193-215.

- La logica dell'anarchia: lo stato, il mercato e la privatizzazione della violenza, <<Quaderni di Relazioni Internazionali>>, n.16, 2012, pp. 66-77.

e-mail: fabio.armao@unito.it
personal page: http://www.didattica-cps.unito.it/do/docenti.pl/Show?_id=farmao