Master Double Degree

Master in Economics and International Policies - MEPIN

Academic Year 2019/20

Course Location Milan - Lugano (CH)

Deadline application 30th June 2019

Overview

The Master in Economics and International Policies - MEPIN is a joint initiative between ASERI - Università Cattolica del Sacro Cuore and USI - Università della Svizzera italiana. MEPIN allows participants to acquire a double qualification:

• an Italian first level Master diploma, certified by the Università Cattolica del Sacro Cuore.
  • a Swiss Master degree, certified by the Università della Svizzera italiana.

requirements, motivation, english, bachelor degree

professional roles, multinational corporation, banks, financial companies, research institute, international institution

Il Master in Economia e Politiche internazionali (MEPIN) offre una formazione interdisciplinare (scienze politiche, economia, diritto, finanza, relazioni internazionali) che permette la comprensione dei fenomeni economico-politici attraverso molteplici prospettive. Il MEPIN è un percorso post laurea al termine del quale si consegue un doppio titolo: un Master of science dall'Università della Svizzera Italiana (USI) e un Master di Primo Livello erogato dall'Università Cattolica.

Follow us on